Η καθιστική ζωή, οι πολλές ώρες οδήγησης, αλλά και η άγνοια για την σημασία της εξάσκησης της ομάδας αυτή των μυών του σώματος μας, έχει σαν αποτέλεσμα την επιδείνωση καταστάσεων όπως είναι η ακράτεια ούρων.

Οι καλά γυμνασμένοι μύες του πυελικού εδάφους ευνοούν τη σεξουαλική ευχαρίστηση κυρίως στη γυναίκα, αλλά και στον άνδρα.

Όταν μιλάμε για μύες του πυελικού εδάφους εννοούμε όλους αυτούς που βρίσκονται μεταξύ της κάτω επιφάνειας του ηβικού οστού και έμπροσθεν του ιερού (κόκκυγα) που στην πραγματικότητα αποτελούν μία αιώρα πάνω στην οποία στηρίζονται το ορθό, η ουροδόχος κύστη και η μήτρα στη γυναίκα.

Ο Arnold Kegel (1894-1981) ήταν ένας Αμερικανός γυναικολόγος ο οποίος επινόησε το 1948 τις ασκήσεις ενδυνάμωσης του πυελικού εδάφους που φέρουν το όνομα του, σαν  μη χειρουργική αντιμετώπιση της πυελικής χαλάρωσης.

Το κλειδί επιτυχίας των ασκήσεων Κegel είναι να κατανοήσουμε ποιοι ακριβώς είναι οι μύες που πρέπει να συσπάσουμε  και να χαλαρώσουμε.

Ο πιο εύκολος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να σταματήσουμε οικειοθελώς την ούρηση. Αυτό βέβαια πρέπει να γίνει μόνο ελάχιστες φορές μέχρι να εντοπίσουμε για ποια μυϊκή ομάδα μιλάμε, διότι η εκούσια διακοπή της ούρησης ενέχει τον κίνδυνο ουρολοιμώξεων. Δια τον λόγο αυτό είναι σωστό να γίνονται οι ασκήσεις Kegel με άδεια την ουροδόχο κύστη.

Ασκήσεις Kegel: Αρχικά πρέπει να κρατάμε σε σύσπαση τους μύες για 2-3 δευτερόλεπτα και μετά όταν έχουμε μάθει την τεχνική καλό είναι να έχουμε ένα πρόγραμμα τουλάχιστον 5 κύκλων από 10 επαναλήψεις των συσπάσεων.

Οι ασκήσεις Kegel μπορούν να γίνουν τόσο καθισμένες όσο και όρθιες, μπορούν να γίνουν την ώρα  που οδηγούμε, την ώρα που είμαστε στο γραφείο, την ώρα που μαγειρεύουμε.

Τέλος μπορούν να γίνουν και κατά την διάρκεια της ερωτικής πράξης, όταν το πέος ευρίσκεται στον κόλπο, τεχνική που θα προσθέσει ευχαρίστηση και εντονότερο οργασμό τόσο σε εσάς όσο και στον σύντροφό σας και σίγουρα θα σας βοηθήσει στο πρόβλημα της ακράτειας.

Μάλιστα, στη Γαλλία οι γιατροί δεν υποβάλλουν καμία γυναίκα σε χειρουργική επέμβαση για ακράτεια εάν δεν έχει ολοκληρώσει προηγουμένως 3-6 μήνες ασκήσεων Kegel, διότι έχουν παρατηρήσει ότι και οι χειρουργικές επεμβάσεις έχουν καλύτερο αποτέλεσμα μετά έναν κύκλο ασκήσεων, λόγω της ενδυνάμωσης των ιστών που έχουν επιφέρει.